Inspireret af naboen: Nu har han sin egen intelligente energiløsning
En kunde fra Jungshoved på Præstø tog kontakt til os. Han havde bemærket, at en i nabolaget har fået installeret et solcelleanlæg. Kunden ønskede sig også et anlæg. Han har fremtidsudsigter i form af bl.a. erhvervelse af en elbil. Derfor var det oplagt at få et anlæg, som er modulært med forskellige devices.
Kundens behov og ønsker var tydelige. Gennem dialog samt analyse, vurderede vi, at der skulle installeres: En 10 kW hybrid inverter til SigenStor, et batteri på 8 kW/timer, 6 kW solpaneler og en gateway. Det ville være perfekt til kundens behov, ønsker og forbrug.
Kunden ønskede, at man kan udvide batterikapaciteten, hvis det bliver nødvendigt. Samtidig ønskede han også, at fremtidssikre sig, hvis han erhvervede sig en elbil. Kunden ville have muligheden for at kunne lade hjemmefra. Det vil han få rig mulighed for med Sigens system.
Forløbet hos kunden endte med en slutpris på 117.900 kr. inklusiv moms.
Sådan fik kunden i Jungshoved en fremtidssikret energiløsning
Kunden fik tilsendt et link, så vi kunne undersøge og analysere elforbruget. Kunden stod selv for monteringen af solcellepanelerne. Herefter gik elektrikeren i gang.
Med Sigen’s system får du muligheden for at oplagre meget solenergi. Det kan dække op til 80% af dit strømforbrug. Man kan kun dække op til ca. 20%, hvis man ikke har batterier tilknyttet sine solceller.
I en SigenStor er der batterier og invertere. Inverteren er “hjernen”, som bestemmer hvor meget strøm kunden kan trække ud på en gang. I dette eksempel fik kunden en 10 kW inverter. På denne måde vil kunden være fremtidssikret, hvis han erhverver sig en elbil. Inverteren er kombineret med et 8 kW batteri, som sikrer en optimal udnyttelse af solenergien.
SigenStor er også særlig smart, da man kan bruge og planlægge den lagrede energi i de dyre timer af døgnet. Det gør, at man aflaster det almindelige elnet og sparer penge på elregningen. Det var også et af kundens ønsker.
Kunden i Jungshoved ønskede også at være på forkant med mulige strømafbrydelser. Derfor fik han installeret en Sigen Gateway HomeMax. Med denne nødstrømsløsning kan kunden holde strømmen kørende, selv når elnettet går ned. Gateway’en registrerer automatisk strømafbrydelser og skifter problemfrit til nødstrøm. Kundens nødvendige enheder kan derfor fortsætte uden afbrydelse.
Med Sigen’s produkter kan kunden også anvende deres mySigen app. Ved hjælp af kunstig intelligens optimerer systemets effektivitet. Appen analyserer vejrprognoser, elpriser og meget mere.
Løsningen i Jungshoved er et godt eksempel på, hvordan man med de rigtige valg kan tage styringen over sin egen energi – både økonomisk og praktisk.
For kunden betyder det mere tryghed i hverdagen, færre udgifter på sigt og en bolig, der er klar til fremtiden.
Er du nysgerrig på, hvad der er muligt i dit hjem?
Så tag fat i os – vi hjælper dig gerne videre med en løsning, der passer til netop dine behov.