Hvis du har eller overvejer at erhverve en elbil, er en Sigen EV DC Charger den perfekte opgraderede ladestation til dit hjem.
Med en Sigen EV DC Charger får du en effektiv, hurtigere og bæredygtig opladningsløsning, der gør det muligt at køre grønnere via solenergi og spare på elregningen – uden kompromis med ydeevnen. Samtidig kan du med dens V2X-funktion gøre dit forbrug endnu mere miljøvenligt og spare endnu flere penge på din elregning.
Med en Sigen EV DC Charger har du ligesom Sigen EV AC Chargeren, at du kan oplade din elbil med solenergi. Forskellen på de to elbilsopladere er, at Sigen EV DC Charger kan føre din oplagrede solenergi direkte i batteriet i elbilen. Den fører strømmen udenom laderen i elbilen, og det gør, at du kan lade endnu hurtigere.
Det gør din daglige kørsel både hurtigere, mere økonomisk og miljøvenlig. Som en hurtig og intelligent oplader, designet til at integreres med SigenStor, udnytter den overskydende solenergi fra din hjemmelagring til at oplade bilen – så du sparer penge og reducerer dit CO₂-aftryk.
Den smarte opladningsfunktion giver dig valgmuligheder, hvor du kan oplade på tidspunkter med lave elpriser eller lade direkte fra dit energilagringssystem.
Sigen EV DC Charger har den fordel, at du kan lade endnu hurtigere. Den sørger for, at strømmen kører udenom elbilens lader, hvor strømmen i stedet går direkte i batteriet.
Det gør opladningen hurtigere og smartere.
Laderen er udstyret med en V2X-funktion, der gør det muligt at føre strøm ind og ud af din elbil. Du kan føre op til 25 kW i timen frem og tilbage mellem din elbil og hus.
Du kan nemt overvåge og kontrollere din opladning, planlægge ladeperioder og få indsigt i dit energiforbrug. Alt dette får du adgang til med mySigen appen.
Model:
S Raven
Model:
S P90D
Model:
Model 3
Model:
Model Y Performance
Model:
Model Y Dual (NMC) 2022
Model:
Model Y SR (LFP) 2023
Model:
4
Model:
Marvel R Electric
Model:
G6
Model:
iX xDrive40
Model:
i3S
Model:
Ocean
Model:
A6 e-tron
Model:
Q4
Model:
XC40
Model:
Ionic 5 2022
Model:
eJumpy 2021
Model:
Enyaq 80x
* Vi er i gang med at teste V2X-funktionen i Danmark.
Vil du vide mere, så kontakt os.
Elbilopladeren har V2X-funktion, som gør, at du kan føre op til 25 kW strøm tilbage til dit hus i timen.
V2X-funktionen er ikke klar i Danmark endnu, men det kommer snart.
Det har flere fordele, da du kan lade din bil, mens solen skinner og føre strømmen tilbage til dit hus, når solen er gået ned. På den måde kan du gøre dit forbrug mere miljøvenligt og spare flere penge på de dyre strømtimer i døgnet.
Hvis du tilkøber en Sigen Gateway, kan du også sørge for, at du kan lade og sende strøm tilbage til dit hus under strømafbrydelser døgnet rundt. Denne funktion gør, at du fremtidssikre dig mod mulige strømafbrydelser. Et gennemsnitshus kan alt efter forbrug køre i op til en uge ved strømafbrydelser, hvis man anvender V2X-funktionen.
Du kan finde svar på ofte stillede spørgsmål om DC Chargeren, V2X-funktion og meget mere. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har yderligere spørgsmål.
V2H (Vehicle to Home): Strøm fra bilen bruges i hjemmet.
V2L (Vehicle to Load): Du kan tilslutte udstyr direkte til bilen (f.eks. en elkedel eller en lampe).
V2G (Vehicle to Grid): Strøm fra bilen sendes ud på elnettet – ikke tilladt i Danmark endnu.
En almindelig AC-lader bruger bilens indbyggede lader og oplader typisk med 3–11 kW.
En DC-lader som Sigen EV Charger omgår bilens onboard-lader og leverer strøm direkte til batteriet – med op til 25 kW, hvilket betyder hurtigere opladning.
Hvis du har solceller, højt strømforbrug eller vil være uafhængig af svingende elpriser, er det en oplagt løsning.
Du oplader hurtigere og får mulighed for at bruge bilen som buffer i dit eget energisystem.
Sigen DC-laderen installeres af en autoriseret elinstallatør og kræver en 3-faset tilslutning.
Den er IP66-certificeret og egnet til både indendørs og udendørs montering.
Prisen varierer alt efter installationsforhold, men selve laderen ligger i den høje ende sammenlignet med almindelige AC-ladere – fordi den har hurtig DC-opladning og V2X.
Vi tilbyder altid uforpligtende tilbud med rådgivning.
V2X bruger bilens batteri til mere end bare kørsel – men det sker kontrolleret og med lav belastning.
Batterier i dag er bygget til tusindvis af ladecyklusser, og V2X-brug er ofte mindre belastende end almindelig kørsel.
De fleste bilproducenter tillader V2X, så længe man bruger godkendt udstyr som Sigen DC-laderen.
Vi hjælper dig gerne med at undersøge, hvad der gælder for netop din bil. Ellers opfordrer vi til, at du spørger din bilforhandler og/eller mekaniker.
Ja, for mange kan det. Særligt hvis du har solceller og fleksibelt strømforbrug.
Ved at lagre solstrøm og bruge den, når elprisen er høj, kan du spare mellem 4.000–7.000 kr/år – afhængig af dit forbrugsmønster.
Ja – du vælger selv, om du vil lade med solstrøm, netstrøm eller begge dele. Du kan også planlægge det ud fra hvornår strømmen er billigst.
Nej – Sigen DC-laderen kan styres via en app, hvor du automatisk kan planlægge opladning og afladning baseret på elpriser og behov.
Ja – appen viser blandt andet opladning, udladning, sparet energi og estimeret økonomisk gevinst.
Du får også notifikationer og forslag til optimering baseret på elpriser.
Du kan læse mere om mySigen-appen på vores hjemmeside.
Ja. Du må gerne bruge strømmen fra bilens batteri til dit eget forbrug i boligen – f.eks. til lys, hvidevarer eller opvarmning.
Du må ikke sende strømmen tilbage til elnettet (V2G) – endnu.
Ja, med V2L eller V2H-funktion kan du f.eks. holde køleskabet, lys eller router kørende under en afbrydelse – afhængigt af din installation.
For decideret nødstrøm skal installationen være konfigureret til det.
Er der nogle spørgsmål, som du ikke har fået svar på, eller har du blot et spørgsmål til os? Så er du velkommen til at kontakte os.