Sigen EV DC Charger

Grøn og hurtigere opladning til virksomheden​

En Sigen EV DC Charger er den perfekte opgraderede ladestation til din virksomhed.

Med en Sigen EV DC Charger får du en effektiv, hurtigere og bæredygtig opladningsløsning. Den gør det muligt at køre grønnere via solenergi – uden kompromis med ydeevnen. Samtidig kan du med dens V2X-funktion gøre dit forbrug endnu mere miljøvenligt og spare endnu flere penge.

Sigen EV DC Charger– direkte opladning til virksomhedens elbil(er)

Med en Sigen EV DC Charger har din virksomhed ligesom Sigen EV AC Chargeren, at man kan oplade elbiler med solenergi. Forskellen på de to elbilsopladere er, at Sigen EV DC Charger kan føre din virksomheds oplagrede solenergi direkte i batteriet i elbilen. Den fører strømmen udenom laderen i elbilen, og det gør, at der kan lades endnu hurtigere. 

Det gør den daglige kørsel både hurtigere, mere økonomisk og miljøvenlig for dig, dine ansatte, gæster og kunder. Som en hurtig og intelligent oplader, designet til at integreres med SigenStor, udnytter den overskydende oplagrede solenergi til at oplade bilen. Din virksomhed vil dermed spare penge og reducere dens CO₂-aftryk. 

Den smarte opladningsfunktion giver dig flere valgmuligheder. Du kan indstille, at der oplades på tidspunkter med lave elpriser eller lades direkte fra din virksomheds energilagringssystem.

Lad endnu hurtigere og smartere

Sigen EV DC Charger har den fordel, at din virksomhed, dens ansatte, kunder og gæster kan lade endnu hurtigere. Den sørger for, at strømmen kører udenom elbilens lader. Strømmen går i stedet direkte i batteriet.  

Det gør opladningen hurtigere og smartere.

Strømmen kan føres frem og tilbage

Laderen er udstyret med en V2X-funktion, der gør det muligt at føre strøm ind og ud af elbilen. 

Din virksomhed kan med denne funktion fører op til 25 kW strøm frem og tilbage i timen.

Brug overskydende strøm på opladning

Selvom du, dine ansatte eller kunder muligvis sidder indenfor på en høj solskinsdag, kan det lige så godt udnyttes. Lad ikke solenergi gå til spilde på en solrig dag, hvor du nemt kan lade elbilen.

V2X er her – se hvilke elbiler der allerede er testet og kompatible

* Vi er i gang med at teste V2X-funktionen i Danmark. Vil du vide mere, så kontakt os.

Endnu større sikkerhed med Sigen Gateway C&I

Elbilopladeren har V2X-funktion, som gør, at du kan føre op til 25 kW strøm frem og tilbage mellem en elbil og virksomhedsadressen i timen.

V2X-funktionen er ikke klar i Danmark endnu, men det kommer snart.

Det har flere fordele, da du kan lade bilen, mens solen skinner og føre strømmen tilbage til din virksomhed, når solen er gået ned. På den måde kan du gøre din virksomheds forbrug mere miljøvenligt og spare flere penge på de dyre strømtimer i døgnet.  

Med en Sigen Gateway C&I, kan du sende strøm tilbage til dit hus under strømafbrydelser døgnet rundt. Det fremtidssikre dig og din virksomhed mod mulige strømafbrydelser. Et gennemsnitshus kan alt efter forbrug køre i op til en uge ved strømafbrydelser. 

Ofte stillede spørgsmål om Sigen EV DC Charger

Du kan finde svar på ofte stillede spørgsmål om DC Chargeren, V2X-funktion og meget mere. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har yderligere spørgsmål.

V2H (Vehicle to Home): Strøm fra bilen bruges i hjemmet.

V2L (Vehicle to Load): Du kan tilslutte udstyr direkte til bilen (f.eks. en elkedel eller en lampe).

V2G (Vehicle to Grid): Strøm fra bilen sendes ud på elnettet – ikke tilladt i Danmark endnu.

 

Er der tekniske begrænsninger i forhold til V2X og elnettet?

V2H og V2L fungerer allerede nu. V2G (tilbagelevering til elnettet) er underlagt regler om afgifter og lovgivning. Men til internt brug er teknologien fuldt lovlig og klar til drift.

V2X gør det muligt at bruge firmabilernes batterier som energilagre. Virksomheden kan oplade, når strømmen er billig eller fra egne solceller – og bruge strømmen igen i spidsbelastningsperioder.

Kan vi få en løsning, hvor strømmen deles mellem bygning og bilpark?

Ja – det er faktisk her V2X er stærkest. Løsningen kan tilpasses, så strømmen prioriteres automatisk mellem bygning og bilpark, afhængigt af jeres behov og priserne på elnettet.

  • Hurtig 25 kW DC-ladning

  • V2H/V2L/V2G-funktionalitet

  • Kompatibel med solceller og batterilager

  • Brugervenlig app-styring

  • Driftssikker hardware med høj IP-klassificering

  • Designet til både private og professionelle behov

En DC-lader giver hurtigere opladning, uafhængigt af bilens onboard-lader.

Det er særligt relevant for virksomheder med mange elbiler eller behov for korte ladetider i driftstid.

Sigen DC-laderen installeres af en autoriseret elinstallatør og kræver en 3-faset tilslutning.

Skal vi ændre vores eksisterende elinstallationer?

Ikke nødvendigvis. Vi foretager altid en teknisk forundersøgelse og rådgiver om opsætning og tilslutning. Sigen DC-laderen er fleksibel og IP66-certificeret til udendørs brug.

Hvad kræver det af energistyring hos os?

Sigen DC-laderen kan kobles til virksomhedens eksisterende energisystem, men fungerer også som selvstændig enhed.
I får adgang til data og planlægning via app eller web-platform, og vi tilbyder integration med solceller og batteribank.

Er V2X kun relevant, hvis vi har solceller?

Nej – men det giver mest mening, hvis I producerer strøm selv. Har I ikke solceller, kan V2X stadig bruges til at købe billig strøm om natten og bruge den i arbejdstiden.

Prisen varierer alt efter installationsforhold, men selve laderen ligger i den høje ende sammenlignet med almindelige AC-ladere – fordi den har hurtig DC-opladning og V2X.

Vi tilbyder altid uforpligtende tilbud med rådgivning.

Besparelser afhænger af jeres elforbrug, antallet af biler og solcellekapacitet – men for mange virksomheder er det et økonomisk og bæredygtigt plus. Vi tilbyder konkret beregning baseret på jeres data. 

Hvordan påvirker det CO₂-regnskabet?

Bruger I solenergi og V2X-lagring, kan I markant reducere CO₂-forbruget i drift.
V2X gør det muligt at udjævne forbruget og mindske behovet for netstrøm i spidsperioder – og dermed mindske CO₂-udledningen.

De fleste bilproducenter tillader V2X, så længe man bruger godkendt udstyr som Sigen DC-laderen.

V2X bruger bilens batteri til mere end bare kørsel – men det sker kontrolleret og med lav belastning. Batterier i dag er bygget til tusindvis af ladecyklusser, og V2X-brug er ofte mindre belastende end almindelig kørsel.

Vi bruger udelukkende godkendt udstyr. Bilens garanti bevares, og batterislid minimeres med kontrolleret, lavdybde V2X-drift.

Vi hjælper dig gerne med at undersøge, hvad der gælder for netop din bil. Ellers opfordrer vi til, at du spørger din bilforhandler og/eller mekaniker.

Nej – Sigen DC-laderen kan styres via en app, hvor du automatisk kan planlægge opladning og afladning baseret på elpriser og behov.

Kan jeg se, hvor meget jeg sparer i appen?

Ja – appen viser blandt andet opladning, udladning, sparet energi og estimeret økonomisk gevinst.
Du får også notifikationer og forslag til optimering baseret på elpriser.

Hvordan kan vi styre energien fra bilerne?

Via mySigen-platformen kan I styre ladning og afladning efter tid, pris eller forudindstillede scenarier – både manuelt og automatisk.

Du kan læse mere om mySigen-appen på vores hjemmeside. 

Systemet er cloud-baseret, men al lokal funktionalitet kører også offline. Der er backup-muligheder, og forbindelsen er krypteret.
Vi hjælper også med dokumentation til ISO-certificering eller bæredygtighedsrapporter.